Passa al contingut principal

Trabajamos los porqués






1) Completa con por qué, porque, por que o porqué: 

 1. —¿_____________ estás estudiando?
    — Pues_____________ tengo un examen mañana. No hay otro _____________, ya sabes que a mí no me gusta nada perder el tiempo.

2. Esa es la ventana _____________ huyó el ladrón.

3. —No sé _____________ esa mujer habrá robado en el supermercado, la verdad.
    —Pues _____________ en su casa puedan comer, imagino.
     —Bueno, cada uno tiene un _____________ para obrar así.

4. No voy al cine_____________ no me apetece. La única película _____________ me movería del sofá sería una de Allen, y como no hay ninguna en cartelera…, aquí me quedo.

5. —No me ha revelado el motivo _____________ la despidieron.
    —A mí tampoco. Estoy convencido de que ella se esforzó _____________ no la despidieran, pero aun así...

6. Pregúntale _____________ no fue a la excursión, a ver si entendemos el _____________ de su berrinche.

7. —¿En serio te has enfadado _____________ no te escribo a menudo?
    —Bueno, yo me preocupo _____________ sigamos en contacto, pero parece que tú no.

8. Si quieres que te ayude, dime el _____________ de tu enfado.

9. —Cuéntame _____________ no me fuiste a visitar al hospital.
    —_____________ no sabía que estabas ingresado.

10. —¿Sabes el _____________ de la existencia?
      —¿_____________ lo preguntas?

11. Nunca he entendido el _____________ de tu indiferencia, y la verdad es que tengo interés _____________ me lo expliques.
   —Yo te puedo explicar _____________ actué así; simplemente lo hice _____________ ese día me encontraba enfermo y nada me importaba.




































1. Por qué / porque / porqué
2. por que
3. por qué / porque o por que / porqué
4. porque / por que
5. por que / por que
6. por qué / porqué
7. porque / por que
8. porqué
9. por qué / porque
10. porqué / por qué
11. porqué / por que / por qué / porque

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram