Passa al contingut principal

Projecte 5. Fotògrafs al llarg de la història

Mentre anem descobrint i investigant com va sorgir i evolucionar  la fotografia, ens centrarem també en mirar de donar resposta a una altra de les preguntes que ens vam fer a principi de curs: conèixer alguns i algunes dels fotògrafs i fotògrafes més importants que hi han hagut al llarg de la història.

Per a fer-ho, cadascun de nosaltres haurà d’investigar un dels noms que es mostren a continuació i mirar de completar la informació que es demana.

Joseph Nicéphore  (Antonio)
Louis Daguerre   (Naiara)
John Herschel    (Yago)
Alfred Eisenstaedt (Estefan)
Fox Talbot   (Sigi)
Oskar Barnack,  (Manuel)
Henri Cartier-Bresson   (Jolien)
Robert Capa  (Eloi)
Gerda Taro  (Laila)
David Seymour  (Mayssae)
George Rodger  (Alba)
Ellen von Unwerth  (Uma)
Dorothea Lange (Andrea)
Ouka Leele (Victor)
Anna Atkins (Sheyla)
Annie Leibovitz (Oona)

Ilse Bing  (León)

Margaret Bourke-White  (Roy)

Sebastião Salgado /(Isabel)

Ansel Adams (jadson)

Robert Doisneau (amalia)

David LaChapelle (Alaa)

Steve McCurry (Lola)

Diane Arbus (Bryan)

Irving Penn (Storm)

La vostra feina d’investigació haurà de donar resposta als següents apartats:
-          Nom i cognom del o la fotògraf/a
-          Una foto de l’artista de tamany 10x10cm
-          Data de naixament i mort (si escau)
-          Nacionalitat
-          Una petita descripció de qui era
-          En què destaca? Quina va ser la seva aportació a la historia de la fotografía?
-          Tipus de fotografía o temática principal que treballava/fotografiava
-          Una fotografía feta per ell/ella (8x8) , amb una petita descripció d’aquesta i la data de realització.
-          Justificació de per què hem escollit aquesta foto
-          Ha rebut algún premi?

La feina s’haurà de fer a mà en un full A4. Es valorarà la presentació i la comprensió del text que s’hagi escrit (que sigui visible i comprensible per a tots i totes).




Mireu l'exemple de na Marieta.

En una de les cares del full...


A l'altra cara del full...



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram