Passa al contingut principal

Inventos que podrían salvar el mundo

A principio de curso se os pasaron por la cabeza muchas preguntas relacionadas con el problema de la contaminación marina y terrestre.
Una de ellas estaba relacionada con inventos e iniciativas para cuidar el planeta.

Ahora ha llegado el momento de investigar qué inventos se han creado para cuidar y mejorar el estado de nuestro planeta.

Para ello, a continuación vais a encontrar un enlace que os llevará a una página web dónde se explican 20 inventos diferentes que han sido pensados para mejorar el medio ambiente.

Página web con la información

Con la ayuda de esta página web tendréis que ir completando, de cada invento, la siguiente información. Si no tenéis suficiente información en esta página web, tendréis que investigar en otras webs.

Nombre del invento:
Descripción del invento (cómo es):
Función principal del invento (para qué sirve):
Empresa, creador/creadores del invento:

Esta tarea se hará en la libreta de castellano, en la parte de Escuela Amiga.
Vais a escribir la fecha de hoy, el título de la actividad "Inventos que podrían salvar el mundo" e iréis completando la información de los inventos cómo en el ejemplo dado (os doy el invento número 20 completado).

Nombre del invento: Enzimas que comen plástico
Descripción del invento: Esta encima se llama Ideonella sakaiensis 201-F6. Se trata de una pequeña molécula orgánica invisible para el ojo humano que hace reacciones químicas.
Función principal del invento (para qué sirve): Esta encima es capaz de "comerse" los elementos de plástico PET en pocos días. Servirá para ayudar a destruir y poder reciclar el plástico que se ha acumulado en nuestro planeta.
Empresa, creador/creadores del invento: Esta encima ha sido creada por investigadores de un grupo de investigadores de japón, un grupo de investigadores de la Universidad de Portsmouth de Gran Bretaña y el Laboratorio Nacional de Energía Renovable (NREL) del Departamento de Energía de EE.UU.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram