Passa al contingut principal

Preparemos la fiesta cultural

Cada grupo tendrá que elaborar un mural con fotos explicando diferentes cosas que se han trabajado a lo largo de estos meses.

G1: Elementos alternativos al plástico de un solo uso
G2: Juntos lo hacemos posible (trabajo que hicimos con los de 2º)
G3: Sessión 4: Realizamos nuestra escultura
G4: Sessión 3: Salida a Sa Punta des Molí
G5: Sessión 2: Salida a Ses Salines
G6: Sessión 1: Conocemos PROARTSO

A cada grupo se les va a proporcionar fotos de las actividades con la que podrán describir lo que hicimos.
Para ello, y antesde escribir nada en la cartulina, hay que planificar y hacer un bozeto de como lo haréis, qué pondréis, cómo lo colocaréis, qué escribiréis... Esta planificación la haréis en un folio entre todos/as y os pondréis de acuerdo en cómo hacerlo.
Una vez tengáis la idea, me lo enseñáis y pasaré a corregirlo.

Una vez corregido y revisado el trabajo, pasaréis a realizar el mural.
Con las fotos, tenéis que ir explicando, paso a paso, lo que hicimos ese día.

Pensad que son murales que irán expuestos el día de la fiesta cultural, por lo que tenéis que tener cuidado y hacerlo limpio y bonito.
Haced buena letra, utilizad colores diferentes, destacad los elementos principales....

Se tendrá muy en cuenta vuestro trabajo. Cuenta cómo si fuera una nota de examen.

Adelante!

(Este trabajo se tiene que realizar esta semana, por lo que no nos podemos despistar).


Ejemplo para la mesa 1



1- YAGO, VICTOR, NAI, ALBA
2- ESTEFAN, ALAA, MANU, ISA
3- SIGI, LAILA, LEÓN, ANDREA, ANTONIO
4- AMALIA, OONA, BRYAN, ROY
5- JADSON, UMA, MAYSSAE, STORM, SHEYLA
6- ELIO, JOLIEN, LOLA, VICKY

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram