Passa al contingut principal

Preparem la presentació de la nostra escultura

Avui tenim una tasca molt important a portar a terme. Ens toca preparar la sessió de presentació del dia 7 de març de totes les activitats i tasques que hem estat portant a terme juntament amb PROARTSO.
Totes i cadascuna de les activitats, tallers i sessions que hem fet amb l'entitat formen part d'un programa educatiu molt interessant que ens ha permès, no només crear una súper escultura, sinó també desenvolupar valors de respecte, col·laboració i civisme, acompanyats de l'aprenentatge d'estratègies de realització, creativitat i treball, i el desenvolupament d'un esperit crític envers el què està passant al nostre voltant i les actuacions que hem de començar a posar en pràctica a fi de fer, del nostre planeta, un lloc millor.
Per això, a continuació us proposo la feina que haurem de fer a fi de poder explicar als nostres companys/es i mestres de l'escola què és el que hem fet i com ho hem fet.

Abans però, repassem quines són les tasques i activitats que s'han portat a terme:

- Primera sessió: Coneixem PROARTSO.
El dia 18 de gener va venir a l'escola n'Harmonia, qui ens va fer una sessió introductòria sobre el què anàvem a fer amb l'entitat (xerrada, jocs i explicació del què faríem).
- Segona sessió: Netejem Ses Salines 
El dia 29 de gener vam fer la sortida a sa platja de Ses Salines.
- Tercera sessió: visita a sa Punta des Molí.
El dia 6 de febrer vam visitar sa Punta des Molí.
- Quarta sessió: Posem en pràctica les nostres habilitats.
El dia 20 de febrer l'entitat va venir a l'escola per ajudar-nos a construir la nostra escultura.

La tasca que hem de fer és la següent:

Juntament amb els membres del grup que us hagi tocat, haureu de copiar les preguntes a la llibreta de projecte i mirar de contestar, entre tots, el que se us demana per a poder tenir un guió de tot el que s'ha d'explicar el dijous que ve.
TOTHOM ha de tenir les preguntes i les respostes apuntades a la llibreta de projecte.

Apunteu a la llibreta:

PROARTSO, making off.

1- Activitat desenvolupada:
(Aquí haureu de posar la sessió que us ha tocat i el títol d'aquesta (són les 4 sessions que s'han comentat abans).
2- Data en la que es va portar a terme l'activitat:
3- Lloc on es va realitzar l'activitat:
4- Objectiu o objectius principals de l'activitat:
5- Qui va participar en l'activitat:
(alumnes, mestres, professionals...)
6- Com es va desenvolupar l'activitat?
(Pas a pas, hem d'anar descrivint tot allò que es va fer). (Podeu fer-ho amb guionets). (Què es va fer? Quines activitats? Com?...)
7- Què podem destacar de la sessió?
8- Què vam aprendre durant la sessió?



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram