Passa al contingut principal

Treballem la mesura del pes amb els alumnes de 2n

Quin munt d'ampolles!!

Aquest matí, en petits grups, els Biodissenyadors/es (de 5è A) i els i les Policies recicladors/es (de 2n B) ens hem barrejat per poder ajudar-nos i treballar de manera cooperativa.

L'activitat que hem portat a terme és ben curiosa. Durant la setmana passada vam estar recollint ampolles de vidre de diferents tamanys i avui les hem pesat amb bàscules digitals.

Nosaltres, que som els més grans, els hem anat explicant com havíem de fer la feina i quins passos havíem de seguir per a anotar les dades a la graella que ens han donat les mestres.
Cal dir que és una activitat ben diferent en la que hem après els uns dels altres, ja que no només els hem ensenyat nosaltres a ells com fer-ho, sinó que en més d'una ocasió han estat els més petits els que ens han hagut de donar un cop de mà!

Però... per què hem treballat d'aquesta manera?

L'objectiu d'aquesta primera activitat tenia doble finalitat:

La primera era que aquesta sessió ens havia de permetre conèixer-nos una mica més, fet que ha permès que ens féssim més propers els uns als altres, alhora que hem après com anotar les dades del pes en una graella i a dividir-ho en centenes, desenes i unitats, és clar.
Per altra banda, aquesta petita activitat era la previa a una altra activitat conjunta que realitzarem demà, en la que gravarem un vídeo tots junts fent una crida a la gent de Sant Antoni per a que recicli el vidre i ens ajudi a mantenir un planeta més net.

Com a Biodissenyadors/es i Policies recicladors, una de les grans preocupacions que tenim és la de tenir cura del medi ambient. Per aquest motiu fem una crida i us demanem a tots i totes que ens ajudeu a cuidar el nostre planeta amb accions tan senzilles com ho són reciclar, reutilitzar i reduir!

Moltes gràcies!!

Biodissenyadors, Biodissenyadores i Policies recicladors.





















Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram