Passa al contingut principal

Deures de Nadal

Hola biodissenyadors i biodissenyadores!

Que bé! Ja han arribat les vacances de Nadal i ens podem relaxar una mica.
Però.. ep! No massa, que sinó després ens costa molt arrancar!

Com que tenim molts dies per a descansar i estar amb la família, podem aprofitar per a repassar algunes coses que hem vist i també per fer-ne d'altres que ens ajudaran a despertar la nostra creativitat.

Les tasques que haureu de fer són:

1 - Un diari de les vacances. Tot i que no marxeu de viatge, m'agradaria que, durant les vacances escriviu un diari on hi aneu apuntant una mica el que feu cada dia. És suficient que escriviu unes 5 línies, no cal fer una pàgina per a cada dia. Anècdotes, regals, trobades... escriviu allò que més us hagi agradat del dia. Recordeu que s'ha de fer amb bona presentació i sense faltes i.. en CATALÀ.
Podeu fer-ho en fulls i ho grapeu tot junt; podeu fer un llibret fet vostre; ho podeu fer en una llibreta que tingueu a casa; o, si voleu, ho podeu fer a la llibreta de català. Tu tries!

2 - Per altra banda, una de les altres tasques que teniu per a aquestes vacances, és la d'escriure una carta amb els vostres pares i mares. Aquesta carta serà la que enviarem als nens i nenes de l'escola de Serralavella.
Recordeu l'estructura de la carta? Si no ho tens, mira al final d'aquesta publicació. Hi he deixat un document on explica com heu de redactar la carta.

No cal que escriviu també el sobre. Només heu de redactar el text que els voleu enviar. (S'HA DE FER A LA LLIBRETA DE CATALÀ) Si no tens la llibreta, fes-ho en un full i, en tornar a l'escola, enganxa'l a la llibreta de català.

Recordeu de posar el lloc i data on escriviu, començar amb una salutació, explicar tot allò que volgueu i acomiadar-vos correctament.

A la carta hi podeu posar informació com...
- Qui sou i com sou (el vostre nom, edat, com sou físicament...)
- Els membres de la vostra família (qui són, els seus noms, a què es dediquen...)
- On viviu (a quin lloc, en quin tipus de casa...)
- Què us agrada fer (aficions)
- La vostra peli preferida, un llibre, un/a autor/a, una cançó, un/a artista...
- El menjar que us agrada més (i si sou al·lèrgics a alguna cosa).
- Si teniu o no animals.. El vostre animal preferit...
- I tot allò que tingueu ganes d'explicar!!

Resultado de imagen de tipus de salutació d'una carta
3 - Finalment, haurem de repassar una mica les matemàtiques. Així que, més avall, us deixo unes quantes operacions que hauràs de copiar a la llibreta i fer per a practicar durant les vacances.
És important que repasseu les taules de multiplicar.

(Si en fas 3 cada dia, les tindràs totes fetes abans del dia dels reis!)




Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram