Passa al contingut principal

Això comença a tenir forma!

Doncs ja ho veieu!

Avui mateix ens hem posat en marxa.

Després del dia d'ahir, durant el qual vam estar preparant el nostre material, avui ens hem posat mans a l'obra i hem començat el nostre petit projecte de construcció d'un hivernacle.

Na Sílvia, que ens ha vingut a ajudar, ens ha explicat com havíem de treballar i com ens havíem d'organitzar per a que el nostre hivernacle comencés a agafar forma.

Primer de tot hem parlat a classe de com havíem de construir la base de l'hivernacle. La nostra tasca principal seria la de anar fent triangles amb sis ampolles ajuntades entre sí amb una mica de silicona.
Un cop tinguéssim diferents triangles, els ajuntaríem i donaríem forma a la nostra base.

Així doncs, en petit grup ens hem posat a treballar.










Al principi ens ha costat bastant. La superfície per a enganxar ampolles rodones és molt petita i, fer-les encaixar i que s'aguantin bé, és molt més difícil del que sembla!

Però poc a poc ens n'hem anat ensortint..

També ens hem trobat amb problemes de tamany, doncs les ampolles, tot i ser totes de 1'5L, resulta que tenen formes diferents i sovint no encaixen bé (unes són més altes, les altres més gruixudes...).

Ha estat força complicat i havíem de tenir mooooolta paciència... Però n'hem obtingut un bon resultat.





Una de les coses més complicades ha estat entendre com havíem d'unir els triangles, doncs se'ns havia dit que els havíem d'ajuntar de forma que ens quedés una línia recta, ajuntant els triangles de forma intercalada (un cap per avall i un cap per amunt), cosa que ens ha costat moltíssim d'entendre.

- Oona: No ho entenc. Com pot ser un cap per amunt i un cap per avall si tots tenen tres puntes? No els puc posar cap per amunt o cap per avall!

Però gràcies als companys i a la mestra, hem entès que els triangles també tenen una base i si que es poden col·locar cap per amunt o cap per avall. Dependrà de com t'ho miris i com el col·loquis.

Així doncs, un cop resolt aquest mal de cap, hem començat a ajuntar triangles de 6 i....

AQUEST N'HA ESTAT EL RESULTAT!










Uf!!!
Ens ha costat, però tenim una bona part.

Ara, els nostres companys de 5è B seguiran amb la tasca i reprendran la nostra feina el proper dijous.
Esperem que entre tots i totes n'obtinguem un bon resultat!


Biodissenyadors i Biodissenyadores.


PD: Després del dia d'avui, en el que hem hagut de treballar de valent, ens n'hem adonat que és molt complicat i cal molta paciència i temps per a fer una estructura tan gran.

Se'ns ha passat pel cap que potser podem fer servir aquestes estructures per fer petits bancs per a que s'hi puguin asseure els nostres companys/es més petits/es.

Què en penseu? Creieu que pot ser una bona idea?


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un mateix signif

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram                 kg hectò gram                hg decà gram                dag gram