Passa al contingut principal

Projecte 4. Voleu passejar per la història?


PASSEJADA PER LA HISTÒRIA DE LA HUMANITAT


Si pensem en com ha canviat el món de la fotografia des dels seus inicis fins ara, ens adonarem que hi ha una diferència abismal entre el que són les càmeres d'avui en dia i les primeres que van existir o es van fer servir.
Fent un repàs al que hem vist fins ara, podem dir amb seguretat que la fotografia va començar fa molts anys i, tot i que en un principi la seva funció era ben diferent a la que té ara, avui en dia els principis bàsics per al seu funcionament segueixen essent els mateixos.

Durant l'edat antiga, filòsofs com Aristòtil o científics i investigadors com Alhazen van inventar i van començar a utilitzar la càmera fosca per a observar un eclipsis o intentar explicar com funcionava la imatge òptica i com ho veu l'ull humà.
Fins aquell moment, només se servien de una cambra fosca amb un forat que deixava entrar la llum per explicar les seves teories.

Segles després, durant l'edat mitjana, Leonardo Da Vinci incorporà una lent de vidre en el forat a fi de millorar la qualitat de la imatge i tornar-la més nítida. A més, ell també aprofità la càmara fosca per a estudiar els eclipsis.
Aquest nou avanç en la càmera obscura va donar peu a que molts altres científics i investigadors volguessin millorar i perfeccionar aquest mètode i realitzessin i fessin noves aportacions.

Durant l'edat moderna, Giobanni Battista della Porta o Robert Hoke van ser dos dels noms més importants de la història de la fotografia, ja que van treballar en la tècnica de Da Vinci i la van millorar.

Però fou ja dins l'edat contemporània quan realment la història de la fotografia agafà arrancada i evolucionà de tal manera que es va aconseguir realitzar la primera fotografia i es millorà el mètode fins a arribar a aconseguir les modernitats i fascinants càmeres que existeixen a dia d'avui.

Com ja sabem, els avanços tecnològics i els recursos que tenim a hores d'ara, juntament amb la situació econòmica i les facilitats del nostre present, són molt millots que les que hi havia anys enrere.
Per això, i coneixent les diferències en l'estil de vida dels nostres avantpassats, series capaç de fer-te una idea de com era la vida segles enrere? Com ho devien fer per a investigar si tenien menys recursos? Sense internet, sense mòbils, sense diccionaris, ni enciclopèdies... Devia ser més difícil?
I... quins van ser els grans avanços, invents o canvis que van sorgir?

Des de la prehistòria fins a l'edat contemporània (fins a dia d'avui), l'ésser humà ha canviat i evolucionat molt.
Així doncs, a fi de poder investigar la gran revolució de la fotografia durant l'edat contemporània, que és quan va sofrir més canvis, és important que primer entenguem i coneguem el nostre passat.

Som-hi doncs!

Investiguem la història de la humanitat.





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un ma...

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram         ...

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe...