Passa al contingut principal

Caçadors de deixalles

La iniciativa “Cazadores de Plástico AMPs” para prevenir, reducir y eliminar la basura marina del Mar Mediterráneo

El Mediterráneo es una de las regiones más afectadas por la contaminación marina y las consecuencias en las áreas protegidas no reciben la atención necesaria
 
El proyecto “Cazadores de Plásticos AMPs” es una iniciativa prioritaria para prevenir, reducir y eliminar la basura marina del Mar Mediterráneo.
La basura marina representa una amenaza para los ecosistemas marinos y costeros del Mediterráneo, más o menos el 80 % de dicha basura proviene de actividades terrestres, y mayormente constituida por plástico. El mar Mediterráneo es una de las regiones más afectadas por la basura marina en el mundo y las consecuencias de esta contaminación en las áreas marinas protegidas aún no recibe la atención necesaria.
entre las áreas marinas protegidas ubicadas en Albania, Croacia, Grecia, Italia, Francia y España. El proyecto prevé la transferencia y de resultados y logros a toda la cuenca del Mediterráneo.
Las acciones de prevención incluirán la pesca de basura a través de campañas con los pescadores, la recogida de material abandonado de pesca o recreativo, así como la implementación de mecanismos de reciclaje, de sistemas de depósito para envases de bebidas, la reducción de bolsas de plástico, etc. También se organizarán actividades de demostración y campañas de sensibilización. El plan contribuirá a definir y a poner en marcha un Plan Regional sobre la Gestión de la Basura Marina en el Mediterráneo, que incluirá recomendaciones para la formulación de políticas a nivel nacional, regional y local.

Què podem fer com a biodissenyadors i biodissenyadores?
Ja hem anat a netejar una platja i hem participat en tallers en els que hem après la gran problemàtica envers la contaminació i els plàstics que s'aboquen al mar. També crearem una escultura feta de material reciclat i ho compartirem amb tota la comunitat educativa.
Però... encara podem fer més!

La tasca que us proposo és la de convertir-nos en "Caçadors de deixalles". 
La nostra tasca serà la de fer veure a la societat que el problema de les deixalles no el trobem només al mar, a les notícies, lluny de casa... sino també al nostre barri, al costat de casa, al carrer...
La nostra tasca serà la de fotografiar deixalles i brutícia que trobem al carrer, al bosc, a la platja... i ensenyar-ho i fer conscients a tothom que, tenir el planeta net, és feina de tots i totes.

COM HO FAREM?
Fotografieu amb el mòbil o una càmera allò que trobeu i anoteu el dia, l'hora i el lloc on heu fet la fotografia. Un cop tingueu la foto feta i les dades que us demano, escriviu també una oració on hi expliqueu com us heu sentit quan heu fotografiat aquella zona.
Entre totes les fotos que fem, en farem un mural i crearem un cartell on exposarem la nostra desavinença i disgust, i on hi plasmarem el lema:

"Si volem un món millor, haurem de començar per netejar casa nostra"

Ho publicarem al blog, ho penjarem a l'escola, en farem ressó i, si és necessari, mirarem de fer-ho arribar al Diario d'Ibiza.

Mireu, jo ja he trobat un racó ple de deixalles. Quin fàstic!!!


Fotografia de: ELISABET TEIS
Lloc: Darrere l'escola Sant Antoni de Portmany


ATENCIÓ!

Amb el títol de CAÇADORS DE DEIXALLES, heu d'escriure on heu fet la foto, el dia i la sensació que heu tingut quan heu vist tota la brossa, a la llibreta de projecte (la blava).

Podeu portar-me la foto en el PEN DRIVE i la imprimirem a cole.

La feina s'ha de fer abans del 25 de febrer.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram         ...

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un ma...

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe...