Passa al contingut principal

Reciclem per construir un hivernacle

Quin matí més "plasticós" !!!


Voleu saber per què?

Durant aquest últim mes ens hem dedicat a recollir ampolles de plàstic de 2, 1'5 i 1 litres. Gràcies a la col·laboració de tota l'escola, n'hem recollit més de 7 sacs de fems dels grans.



La nostra intenció és la de reciclar i reutilitzar aquest producte que tant contamina el nostre planeta, construint un hivernacle que instal·larem al nostre hort per a ajudar al creixement de les plantes.

A més però, volem fer conscients a tota la comunitat que és molt important reduir la gran quantitat de plàstic que utilitzem i fer-los entendre que, si en fem ús, és important donar-li una segona utilitat i convertir-lo en altres objectes útils.

Per a fer aquest hivernacle, necessitàvem més de 500 ampolles, però fins avui no hem sabut si n'havíem recollit prous o no.

Com que les teníem totes barrejades dins sacs, i per tant no sabíem de quins tamanys ni quantes en teníem, el primer que hem fet ha estat classificar-les en tres grups (1, 1'5 i 2 litres).



 

Entre tots i totes ho hem fet en un moment. 

Aquesta era la part fàcil. Ara venia el més complicat... comptar les ampolles!

Per a fer-ho ens hem dividit en grups i hem començat a contar, però ben aviat ens n'hem adonat que era molt complicat perquè n'hi havia moltes i perquè, per molt que contéssim, sempre ens sortien resultats diferents.



    

Però de sobte, en Roy ha tingut una molt bona idea i l'ha compartit amb tots nosaltres.

- I si les agrupem en grups de 10? Després només haurem de multiplicar el número de grups per 10 i tindrem el resultat total!

Tot el grup hi ha estat d'acord i hem començat a agrupar-les de 10 en 10.

Però ben aviat ens n'hem adonat que, fent-ho així, aniríem molt a poc a poc. Així que na Victoria ha proposat fer grups de 20 ampolles.

I així ho hem fet.





Ha estat molt divertit. Entre tots i totes hem fet els grups ràpidament! Inclús hem fet una gran cadena humana per ajudar-nos per a què fos més ràpid i fàcil.



Finalment, un cop les hem tingut totes agrupades, les hem contat i n'hem obtingut els següents resultats:

- Ampolles de 1 litre: 45
- Ampolles de 1'5 litres: 477
- Ampolles de 2 litres: 158

Ara només ens quedava calcular el total i...



LA FANTÀSTICA QUANTITAT DE 680 AMPOLLES!!

Moltes gràcies a tots i totes per a ajudar-nos amb el nostre petit projecte!

Entre tots i totes, farem d'aquest món un lloc millor!


Biodissenyadors i biodissenyadores.



PD: Sabríeu dir quina és la quantitat de litres d'aigua que hauríem recollit amb tantes ampolles?
A la classe hem proposat de fer els càlculs amb multiplicacions i també amb la regla de tres.
El resultat obtingut és sorprenent!

                                                        I vosaltres, com ho farieu?



Comentaris

  1. Enhorabona biodissenyadors i biodissenyadores un gest important pel planeta i vosaltres. Gràcies

    ResponElimina
  2. Fsntàstica proposta ,...desenvolupament en grup i...passant-vos-ho tan bé!!...i endavant amb sa calculadora...mental!!

    ResponElimina
  3. Uaauu! Quina feinada heu fet!!! Tinc moltes ganes de veure com vos quedarà aquest hivernacle tant original! Aneu informant-nos! =)

    ResponElimina
  4. Súper!!! Quina feinada esteu fent, sou uns cracs!!

    ResponElimina
  5. Molt bona idea per a l'hort i el reciclatge de plàstic!
    Avui us hem vist des de la classe i estàveu molt ben organitzats.
    Què gaudiu molt amb l'experiència i ja ens aneu contant.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Camp lèxic, camp semàntic i família de paraules

Les paraules es poden agrupar en  camps semàntics, camps lèxics o famílies de paraules. Els camps semàntics agrupen totes aquelles paraules que estan relacionades entre elles pel seu significat, com p er exemple: CUINA: olla, plat, cuiner, cuinera, xef, sopa, cadira, taula, carn, peix, verdura, fruita, forn, microones, nevera, ganivet, forquilla... Dins els camps semàntics hi trobem els camps lèxics , que agrupen totes aquelles paraules que són de la mateixa categoria gramatical i fan referència al mateix àmbit. Per exemple: Dins el camp semàntic de CUINA , hi trobem els camps lèxics: - VERDURES (enciam, espinacs, tomàquet, carbassa...) - ESTRIS DE CUINA (olla, paella, colador, embut, cullerot...) - ELECTRODOMÈSTICS (microones, forn, torradora, minipimer...) Però les paraules també es poden agrupar en  famílies . Totes les paraules d’una família venen d'una paraula primitiva , tenen una mateixa   arrel i part d'un ma...

Unitats de mesura

Recordeu la feina que vam fer amb els alumnes de 2n de primària? Entre tots i totes vam estar pesant les ampolles de vidre que havíem recollit. Si us mireu la fitxa on hi vam apuntar les dades, veurem que tots els pesos que vam agafar eren números enters, sense decimals. Fixeu-vos una mica més en les dades agafades... La bàscula que vau fer servir... amb què mesurava? Eren kg? Eren grams? Doncs sí, totes les ampolles es van pesar i anotar en grams (g). Sabríeu dir com ho podem fer per saber quants quilograms (kg) pesa cada ampolla? Com ho podríem fer? I per saber quants miligrams (mg) pesen... com ho fem? Avui coneixerem les unitats de mesura de la MASSA (que vol dir el pes d'una cosa). Unitats de massa La unitat bàsica de  massa  és el  gram (g) , que es simbolitza amb la lletra  g . Els múltiples i submúltiples són:      Nom               símbol  kilò gram         ...

Accentuació en català

Com ja sabem, tots els mots estan compostos per síl·labes àtones (o fluixes)  i una síl·laba tònica (que té el cop fort de veu). Com en castellà, les paraules s'accentuaran o no depenent de com acabin i on estigui situada la síl·laba tònica. Recordeu com s'accentuen les paraules en català? Les sobre-esdrúixoles tenen la síl·laba tònica en ante-antepenúltim lloc i s'accentuen SEMPRE. MÍ -ra-te-la PÁS -sa-me-la Com hem d'accentuar les vocals? I... com sabem quan hem de posar accent obert o tancat damunt la lletra e / o? Ens haurem de fixar bé en la pronunciació de les paraules per sa saber cap a on han de portar l'accent. A continuació hi teniu exemples diferents: Si la paraula sona com tamb é o cantar é , haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com caf è o tel è fon, haurà de portar accent OBERT . Si la parraula sona com cami ó o est ó mac, haurà de portar accent TANCAT . Si la paraula sona com pe...